Virtuelni događaji: zašto ih i kada organizovati

28. avgusta 2020.|

Malo je verovatno da virtuelni odnosno online događaji imaju tu moć da u potpunosti odmene iskustvo učestvovanja u skupovima poput seminara, predstavljanja proizvoda, korporativnih žurki ili teambuilding-a u „stvarnom svetu“. Ipak, u okolnostima koje zahtevaju dugotrajnije odsustvovanje iz zajedničkih radnih prostorija, ograničenje okupljanja i socijalnu distancu, online događaji mogu se pokazati kao veoma efektni.

Oni nisu novitet. Pozitivne strane live konferencija, virtuelnih sajmova, edukativnih i stručnih skupova uočene su i ranije. Ovakvi event-i nisu prostorno ograničeni, tako im, bez mnogo peripetija i  uz dobru internet konekciju, mogu prisustvovati pojedinci sa svih meridijana. Uticaj na online prisustvo kompanije i povećanje njene brižljivo targetirane internet zajednice još jedan je razlog za organizaciju online događaja.

Virtuelne konferencije i seminari

Organizacione razlike  između „običnog“ i online događaja svakako postoje, te umesto o odabiru hotela i rasporedu sedenja, treba razmišljati o najpouzdanijim platformama i načinu da se u potpunosti iskoriste njihove mogućnosti. Ostali zadaci istovetni su u oba slučaja: pogodni datumi, brendiranje, priprema materijala koji će privući pažnju, broj učesnika, trajanje. Sve ovo zavisi od ciljeva kompanije, tako da mora biti pažljivo razmotreno.

Primer dobre organizacije ovog tipa događaja je kompanija ADATA koja je u jeku pandemije predstavila svoj prvi gaming notebook XENIA i to u formatu online konferencije na globalnom YouTube kanalu svog brenda XPG. Promocija događaja, odmereno vreme trajanja uz jasnu komunikaciju u formi odgovora na ključna pitanja, rezultirali su uspešnom prezentacijom i zainteresovanošću za novi proizvod.

Veliki uspeh postigla je i kompanija Canon koja je proteklog meseca organizovala REIMAGINE event – do sada najveće predstavljanje svojih proizvoda, uključujući nove fotoaparate bez ogledala punog kadra EOS R5, EOS R6,  štampač imagePROGRAF PRO-300 i nove modele RF objektiva i ekstendera. Organizovanjem predstavljanja online Canonovi ambasadori širom sveta dobili su priliku da putem svojih video svedočenja, podele svoje utiske i iskustva.

Hibridna forma

Često se kombinuju online i događaj uživo. Ovakav spoj dešava se, primera radi u slučajevima kada pojedini govornici nisu u prilici da fizički budu na sceni skupa. Tada prisustvuju putem live uključenja. Po istom principu i učesnici mogu pratiti skup putem linka.

Virtuelni teambuilding

Za organizaciju virtuelnog događaja dovoljno je povezivanje putem Zoom-a ili sličnih platformi. Ovo je pogodno i za osmišljavanje tembuilding-a. Svi ciljevi poput jačanja timskog duha, boljeg upoznavanja članova tima, dobre zabave i podsticanja saradnje mogu se dostići i na ovaj način.

Kao kolektiv koji zaista učestalo organizuje teambulding-e, bilo da su oni jednodnevna takmičenja u kuvanju; višednevna putovanja; luda vožnja rolerkosterom ili opuštajuća subota na Adi, bili smo skeptični kada je u pitanju njihova online varijanta. Ipak, uverili smo se da i virtuelni teambuilding može biti kreativan i uzbudljiv.

Postoje razne opcije, neke smo isprobali, a neke isplanirali za dane koji sup red nama. Možete igrati timske igrice koje interno osmislite. Zagonetke koje rešavaju timovi, kvizovi o kompaniji, njenim zaposlenima ili klijentima, pantomima ili igre asocijacija – birate ono što će članove tima podsetiti na kancelarijski i kompanijski duh.

Mi smo isprobali i neke od detaljno razrađenih online programa koji najviše liče na Escape Room zadatke i kao takvi pružaju određenu dozu misterije, napetosti i želje da pobedi upravo baš vaša ekipa.

Evidentno je da se svi moramo prilagoditi novim uslovima koje diktira ovo čudno vreme u kome živimo. U poslovnom smislu to znači da moramo naći način da funkcionišemo kao tim čak i onda kada smo primorani da radimo sa distance. Ako to znači da trebamo da smislimo novi vid timskih druženja i jačanja zajedništva, mi smo spremni za taj izazov. A vi?