INFLUENSER MARKETING – trenutni trend ili novi marketinški alat?

13. avgusta 2020.|

Poslednjih godina, svesni obima i snage klasičnog oglašavanja i ogromnih budžeta koji se za isti izdvajaju, ljudi sve manje veruju ovom tipu marketinških aktivnosti. Mnogo više pažnje posvećuju „živoj reči” – preporukama i savetima iz prve ruke, kao i iskustvima od strane porodice, prijatelja i ljudi iz bliskog okruženja.

Uz sve veći rast značaja marketinga na internetu, veliki broj ljudi je popularnost i poverenje stekao i na društvenim mrežama, gde su oko svog naloga okupili impresivan broj pratilaca različitih uzrasta i profila, stvarajući na taj način pravu malu digitalnu zajednicu.

Veliki je uticaj influensera u današnjem digitalnom svetu.

Odnosno, može biti, ukoliko se prepozna i adekvatno iskoristi njihov potencijal.

Neki od osnovnih ciljeva koje je moguće uspešno ostvariti kroz saradnju sa dobrim izborom influensera su:

  • kreiranje jedinstvenog sadržaja,
  • povećanje svesti o brendu i njegovo uspešno pozicioniranje,
  • upoznavanje publike sa brendom i njegovim proizvodima/uslugama,
  • privlačenje nove ciljne grupe,
  • pokretanje diskusije o brendu i davanje konkretnog feedback-a,
  • i konačno, povećanje konverzija i prodaje.

Međutim, postavlja se pitanje – u „moru” influensera, kako za svoj brend izabrati najbolju osobu za saradnju?

Jedna od ključnih stavki pri izboru influensera jeste utvrđivanje teme/a kojima se influenseri bave i ko je njihova ciljna publika, koje su vrednosti i životni stil koji neguje. Povežite influensera sa jedinstvenošću svog brenda i ključnim porukama koje želite da prenesete. Uskladite se, sinhronizujte jezik i način komunikacije, uz interne fore i fazone koje su karakteristične za ciljnu grupu kojoj se obraćate.

Vodite računa o njihovom iskustvu i reputaciji, uz osvrt na dosadašnje saradnje i brendove koje su zastupali. Pri izboru, imati na umu da je za jednog influensera, ali i za vas, najlošija stvar koja može da se dogodi jeste da „izbledi” – odnosno da prihvata toliki broj saradnji (jasno, iz finansijskih razloga), tako da njihov profil vremenom postane jedan buvljak raznovrsnih, nepovezanih brendova i kategorija proizvoda. Na taj način oni gube poverenje i postaju irelevantni. Izbegavajte ovaj tip influensera!

To što neko ima veliki broj pratilaca, ne mora samo po sebi da znači da će efekti saradnje sa tom osobom biti adekvatni. Uvek proverite njihov prosečan engagement postova.

Zbog toga, sve veću pažnju brendova privlače mikro-influenseri – osobe koje imaju manju bazu pratilaca (obično manje od 10k) i usmereni su na specifičnu nišu ili uže delove tržišta. Fokusirani i specijalizovani za određenu temu, oni stiču ogromno poverenje i imaju posebnu, ličniju vezu sa svojim pratiocima. Poznato je da mikro-influenseri imaju značajno veći engagement rate od klasičnih influensera koji oko sebe okupljaju i milione pasivnih pratilaca.

Veoma je važno strateški pristupiti izboru osobe sa kojom će se ostvariti saradnja. Ipak je to investicija od koje se očekuju konkretni rezultati.

Prilikom odabira influensera, poželjno je voditi se definisanim koracima i dati odgovore na sledeća pitanja:

  • Odredite ciljeve saradnje – koji efekat želite postići u cilju unapređenja poslovanja?
  • Odredite svoju ciljnu grupu – kojoj publici želite da se obratite i koji profil kupca da privučete?
  • Odredite budžet – kojim novčanim iznosom raspolažete za pokretanje nove kampanje i saradnje sa influenserom?
  • Napravite spisak influensera i kontaktirajte ih, zatražite njihov Media Kit radi dobijanja svih neophodnih informacija o njihovom nastupu,
  • Napravite uži izbor influensera – koje osobe najbolje ispunjavaju uslove iz prethodnih koraka?
  • Kada ste se odlučili za jednog (ili više njih) sa kojima ste spremni da započnete saradnju, jasno definisali suštinu njihovog angažovanja, kao i novčane honorare – vreme je da zajedničkim snagama osmislite kampanju, usklađujući svaki element obraćanja na način koji ciljna grupa očekuje od njih (vodite računa – ovo nije reklama, već saradnja!) Influenser treba na svoj način, svojim rečima da se obrati publici, a ne samo da reprodukuje poruku koju ste vi zamislili.
  • Poslednji i najvažniji korak – merite rezultate! Da li ste kroz saradnju ostvarili ciljeve koje ste inicijalno definisali i da li je saradnja dovela do željenog razvoja brenda?

Bilo da je reč o poznatim ličnostima, manje poznatim uticajnim osobama na društvenim mrežama, blogerima, vlogerima ili liderima mišljenja, detaljna analiza i dobar plan su početak svake uspešne saradnje.

Influenseri su danas vruća tema među marketarima koji zastupaju ozbiljne brendove, kao i one manje poznate, naročito u Srbiji, gde je zabeležen veći rast značaja ove „delatnosti” u odnosu na zemlje regiona. Među nama sigurno još uvek ima onih koji smatraju da su influenseri trenutni trend i izmišljeno zanimanje, ali složićemo se – oni su realnost današnjice.

A kako će se ova profesija kretati i kakav će biti status i značaj influensera u budućnosti, zavisi pre svega od društva i samih potrošača. Jer na kraju krajeva, oni su ti koji odlučuju kome će verovati.